Rabu, 25 Juli 2007

AHLI FIQIR - Angguk-Angguk Geleng-Geleng

Artis : AHLI FIQIR
Lagu : Angguk-Angguk Geleng-Geleng


(chorus *)

Angguk-angguk geleng-geleng tunduktunduk
ikut tunjuk
Iya iya saya saya kiri kanan ikut saja
Kita tunduk pabila diketuk biarkan
terhantuk tak usah dipujuk
Relakan dipatuk ingat pesan atuk
Sabar sabar sabar sabar!

Tak apa tak kisah tak rugi tak mati tak
ambil peduli
Berserah dan pasrah biar dada
didabik adat pasang turun naik
Didera dijajah terus kita dipenjara
Jadi hamba jadi kuli jadi batu diam
diri
Kita tunggu kita lihat kita nanti kita
perhati
Jangan merungut biar bertangguh diam
akur kita mesti patuh

Acuh tak acuh endah tak endah buat
lawak bodoh selamba
Biar kita melopong biar kita menganga
biar mereka buat apa mereka suka
biar
Jangan melawan jangan membantah
janganlah degil kena ikut perintah
Kena banyak diam biar apa orang
kata kita tawa dalam duka
Kecut takut kalut kolot terkunci mulut
terkatup tertutup
Kalah sabung menang sorak senduk
nasi tinggal kerak

(ulang chorus*)
Dik mari dik... ye kak... nama adik
siapa? ... Mia
Adik tahu nyanyi tak?... Tahu... Ah
mari ikut kakak nyanyi sama-sama...

Angguk-angguk geleng-geleng tunduktunduk
ikut tunjuk

Angguk-angguk geleng-geleng tunduktunduk
ikut tunjuk

Iya iya saya saya kiri kanan ikut saja

Iya iya saya saya kiri kanan ikut saja


Tolak tambah kali ganda hitung kira
skala nisbah
Maju mundur tinggi rendah berapa
jumlah nilai bangsa

(Kak sekupang ke, dua kupang ke,
tiga kupang?)

Sawah sebendang
ladang sebidang
tanah sekangkang
pohon sebatang
Kerana wang semua
hilang hanya sehelai sepinggang
Yang jenin yang lebai
yang pandir yang luncai
Yang angannya tinggi
yang dibuai mimpi
yang sawah terjual maruah tergadai



(kamu mahu lagi?)

(Ahli Fiqir ......)

Sabar Sabar Sabar Sabar Sabar Sabar

(ulang chorus*)

Tidak ada komentar: